STATYBINIS BROKAS – KĄ DARYTI?

Jeigu statotės asmeniniams ar šeimos poreikiams namą, tai įstatymų požiūriu esate vartotojas. Tai reiškia, kad santykiuose su statybos srityje dirbančiomis įmonėmis ir verslininkais galite naudotis vartotojui suteiktomis teisėmis.

Jeigu nutiko taip, kad Jūsų rangovas atlikto darbą nekokybiškai, tai būdamas vartotoju galite naudotis visu teisių spektru, t.y. savo pasirinkimu galite reikalauti neatlygintinai pašalinti trūkumus per protingą terminą arba atitinkamai sumažinti darbų kainą, arba reikalauti pakartotinai ir neatlygintinai atlikti darbus, arba reikalauti atlyginti trūkumų šalinimo išlaidas.

Šios teisės atsiranda tais atvejais, kai statybos darbų trūkumai yra pripažįstami trūkumais įstatymų požiūriu, o tai toli gražu ne visada sutampa su vartojo nuomone apie trūkumus. Ginčai dėl gaminio lygumo, spalvos kodo atitikimo, vizualinių defektų reikalauja ypač daug įrodinėjimo pastangų.

Defekto įrodymas yra svarbiausia vartotojo pareiga

Šios kategorijos ginče reikia žinoti, kad defekto įrodymas yra svarbiausia vartotojo pareiga. Defektu šios kategorijos ginče laikomi atvejai, kai: 1) statybos darbų rezultatas neatitinka sutarties; 2) negali būti naudojamas pagal sutartyje nurodytą paskirtį; 3) pablogėja jo naudojimo pagal sutartyje nurodytą paskirtį galimybės (arba pagal normalią paskirtį); 4) nukrypsta nuo normatyvinių statybos dokumentų reikalavimų arba nepasiekia juose nurodytos kokybės. Todėl visada verta dėti visas pastangas, kad šie defektai būtų laiku ir tinkamai užfiksuoti.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *